5 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013
Παμπιερικές συσκέψεις Αιγινίου και Κατερίνης για τα διόδια
ΝΙΚΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Τα βασικότερα σημεία των τοποθετήσεων του:
• Στη νότια Πιερία είχε επικρατήσει μία γραμμή «απάθειας» για το θέμα. Ευτυχώς φαίνεται πως τώρα άλλαξαν γνώμη εκείνοι που μιλούσαν για «τζάμπα μαγκιές» και υποστήριζαν πως «είναι καλύτερο να ξαναλειτουργήσουν τα διόδια του Αιγινίου για να μην τα πληρώνουμε στη Λεπτοκαρυά» (ξεχνώντας τα 15 εκατ. ευρώ αποζημίωσης στην εταιρία για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, τη λειτουργία πλέον και πλευρικών στη Λεπτοκαρυά αλλά και τις ανατιμήσεις 35% που έρχονται οσονούπω σε όλα τα διόδια). Χαιρόμαστε πάντως για την, καθυστερημένη έστω, μεταστροφή τους! Άλλωστε το θέμα των διοδίων πρέπει να μας ενώνει κι όχι να μας διχάζει. Γιατί αφορά όλους τους Πιεριείς!
• Κοινή διαπίστωση πια μετά τις τελευταίες εξελίξεις η περιχαράκωση της Πιερίας από διόδια. Ο νομός είναι κλεισμένος και από τις δυο του πύλες∙ από βορρά και νότο. Η Πιερία καθίσταται ακόμη πιο «απαγορευτικός» ως προορισμός και από τα διόδια που μπήκαν ή άμεσα θα μπουν στα σύνορα της με γειτονικούς νομούς (διόδια Νησελίου Ημαθίας, 3 διόδια στο δήμο Τεμπών Λαρίσης – όλως συμπτωματικώς μετά την στροφή για παραλία Αγιόκαμπου!). Σαν να μην έφτανε αυτό, «ξεφυτρώνουν» και τα πλευρικά διόδια! Πρώτα στη Λεπτοκαρυά κι έρχεται η σειρά των κόμβων Λιτοχώρου, Κατερίνης, Μακρυγιάλου κ.α.
• Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως και την περίπτωση της Σκοτίνας, της οποίας ο «άτυπος» κόμβος κλείνει. Κάποιοι αποφάσισαν με μια μονοκονδυλιά να «σβήσουν από τον χάρτη» τουριστικά ένα ολόκληρο χωριό και την παραλία του! (Σημ: Θερμές ευχαριστίες στο σημείο αυτό προς το Δ.Σ. Κατερίνης γιατί μετά από πρότασή μου αποφάσισε ομόφωνα να συμπεριλάβει πλάι στα άλλα αιτήματα και το να μείνει ανοιχτός ο κόμβος της Σκοτίνας!).
• Το ερώτημα και το ζητούμενο όμως είναι τι κάνουμε για όλα αυτά. Ο λαός της Πιερίας απαιτεί δίκαιη λύση στο πρόβλημα! Εμείς οι αιρετοί εκπρόσωποί του οφείλουμε να αφουγκραστούμε την αγανάκτηση και να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη. Προφανώς δεν είναι στο χέρι μας να δώσουμε μόνοι μας λύση. Το λιγότερο όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε συντονισμένα τους άμεσα υπεύθυνους: πολιτεία κι εταιρεία που αμφότερες έχουν υποχρεώσεις που δεν τήρησαν! Οφείλουν να σκύψουν πάνω στο πρόβλημα. Για να το κάνουν όμως αυτό, πρέπει εμείς να τους δώσουμε να καταλάβουν για τα καλά ότι ΕΔΩ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΙ ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ! Γι’ αυτό απαιτείται από την πλευρά μας συντονισμός με διπλό στόχο: ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ, ΚΟΙΝΟ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΑΙΤΗΜΑ!
• Στο θέμα της κοινής δράσης χαιρετίζουμε την απόφαση του Δ.Σ. Κατερίνης για σύσταση συντονιστικής επιτροπής για τα διόδια. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν ήδη δύο επιτροπές στους δήμους Δίου – Ολύμπου και Πύδνας – Κολινδρού, καθώς και η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Πιερίας της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης. Θεωρούμε καλό να συσταθεί άμεσα μία σχετικά ολιγομελής παμπιερική συντονιστική επιτροπή κινητοποιήσεων, καθώς και μία ξεχωριστή επιτροπή για τις διαπραγματεύσεις.
• Ποια θα είναι όμως τα αιτήματα που θα κληθούν να προωθήσουν οι αντιπρόσωποί μας στις διαπραγματεύσεις, οι οποίες είναι εμφανές ότι θα είναι ιδιαίτερα δύσκολες και σκληρές; Πιστεύω ότι σε τέτοιες διαπραγματεύσεις δεν πρέπει να πηγαίνει κανείς με τάσεις υποχωρητικότητας. Το αίτημα που θα δεσμευτεί να υποστηρίξει και να προωθήσει η όποια αντιπροσωπεία μας θα πρέπει να είναι ένα και ξεκάθαρο!
Μέχρις ότου πολιτεία κι εταιρεία φέρουν σε πέρας τις υποχρεώσεις τους (δημιουργία ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου – δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος υπολογισμού πραγματικής χρήσης αυτοκινητόδρομου), ζητάμε:
- ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΩΠΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ!
- ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟΣ Ο ΚΟΜΒΟΣ ΤΗΣ ΣΚΟΤΙΝΑΣ!
- ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΚΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!
Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο!
Υ.Γ: Ας είμαστε όλο παρόντες στις κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν!
Ας δείξουμε ότι ο αγώνας της Πιερίας δε σταματά, αλλά συνεχίζεται μέχρι την τελική δικαίωση!
Παμπιερικές συσκέψεις Αιγινίου και Κατερίνης για τα διόδια
ΝΙΚΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Τα βασικότερα σημεία των τοποθετήσεων του:
• Στη νότια Πιερία είχε επικρατήσει μία γραμμή «απάθειας» για το θέμα. Ευτυχώς φαίνεται πως τώρα άλλαξαν γνώμη εκείνοι που μιλούσαν για «τζάμπα μαγκιές» και υποστήριζαν πως «είναι καλύτερο να ξαναλειτουργήσουν τα διόδια του Αιγινίου για να μην τα πληρώνουμε στη Λεπτοκαρυά» (ξεχνώντας τα 15 εκατ. ευρώ αποζημίωσης στην εταιρία για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, τη λειτουργία πλέον και πλευρικών στη Λεπτοκαρυά αλλά και τις ανατιμήσεις 35% που έρχονται οσονούπω σε όλα τα διόδια). Χαιρόμαστε πάντως για την, καθυστερημένη έστω, μεταστροφή τους! Άλλωστε το θέμα των διοδίων πρέπει να μας ενώνει κι όχι να μας διχάζει. Γιατί αφορά όλους τους Πιεριείς!
• Κοινή διαπίστωση πια μετά τις τελευταίες εξελίξεις η περιχαράκωση της Πιερίας από διόδια. Ο νομός είναι κλεισμένος και από τις δυο του πύλες∙ από βορρά και νότο. Η Πιερία καθίσταται ακόμη πιο «απαγορευτικός» ως προορισμός και από τα διόδια που μπήκαν ή άμεσα θα μπουν στα σύνορα της με γειτονικούς νομούς (διόδια Νησελίου Ημαθίας, 3 διόδια στο δήμο Τεμπών Λαρίσης – όλως συμπτωματικώς μετά την στροφή για παραλία Αγιόκαμπου!). Σαν να μην έφτανε αυτό, «ξεφυτρώνουν» και τα πλευρικά διόδια! Πρώτα στη Λεπτοκαρυά κι έρχεται η σειρά των κόμβων Λιτοχώρου, Κατερίνης, Μακρυγιάλου κ.α.
• Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως και την περίπτωση της Σκοτίνας, της οποίας ο «άτυπος» κόμβος κλείνει. Κάποιοι αποφάσισαν με μια μονοκονδυλιά να «σβήσουν από τον χάρτη» τουριστικά ένα ολόκληρο χωριό και την παραλία του! (Σημ: Θερμές ευχαριστίες στο σημείο αυτό προς το Δ.Σ. Κατερίνης γιατί μετά από πρότασή μου αποφάσισε ομόφωνα να συμπεριλάβει πλάι στα άλλα αιτήματα και το να μείνει ανοιχτός ο κόμβος της Σκοτίνας!).
• Το ερώτημα και το ζητούμενο όμως είναι τι κάνουμε για όλα αυτά. Ο λαός της Πιερίας απαιτεί δίκαιη λύση στο πρόβλημα! Εμείς οι αιρετοί εκπρόσωποί του οφείλουμε να αφουγκραστούμε την αγανάκτηση και να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη. Προφανώς δεν είναι στο χέρι μας να δώσουμε μόνοι μας λύση. Το λιγότερο όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε συντονισμένα τους άμεσα υπεύθυνους: πολιτεία κι εταιρεία που αμφότερες έχουν υποχρεώσεις που δεν τήρησαν! Οφείλουν να σκύψουν πάνω στο πρόβλημα. Για να το κάνουν όμως αυτό, πρέπει εμείς να τους δώσουμε να καταλάβουν για τα καλά ότι ΕΔΩ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΙ ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ! Γι’ αυτό απαιτείται από την πλευρά μας συντονισμός με διπλό στόχο: ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ, ΚΟΙΝΟ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΑΙΤΗΜΑ!
• Στο θέμα της κοινής δράσης χαιρετίζουμε την απόφαση του Δ.Σ. Κατερίνης για σύσταση συντονιστικής επιτροπής για τα διόδια. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν ήδη δύο επιτροπές στους δήμους Δίου – Ολύμπου και Πύδνας – Κολινδρού, καθώς και η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων Πιερίας της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης. Θεωρούμε καλό να συσταθεί άμεσα μία σχετικά ολιγομελής παμπιερική συντονιστική επιτροπή κινητοποιήσεων, καθώς και μία ξεχωριστή επιτροπή για τις διαπραγματεύσεις.
• Ποια θα είναι όμως τα αιτήματα που θα κληθούν να προωθήσουν οι αντιπρόσωποί μας στις διαπραγματεύσεις, οι οποίες είναι εμφανές ότι θα είναι ιδιαίτερα δύσκολες και σκληρές; Πιστεύω ότι σε τέτοιες διαπραγματεύσεις δεν πρέπει να πηγαίνει κανείς με τάσεις υποχωρητικότητας. Το αίτημα που θα δεσμευτεί να υποστηρίξει και να προωθήσει η όποια αντιπροσωπεία μας θα πρέπει να είναι ένα και ξεκάθαρο!
Μέχρις ότου πολιτεία κι εταιρεία φέρουν σε πέρας τις υποχρεώσεις τους (δημιουργία ασφαλούς παράπλευρου οδικού δικτύου – δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος υπολογισμού πραγματικής χρήσης αυτοκινητόδρομου), ζητάμε:
- ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΩΠΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ!
- ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟΣ Ο ΚΟΜΒΟΣ ΤΗΣ ΣΚΟΤΙΝΑΣ!
- ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΚΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!
Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο!
Υ.Γ: Ας είμαστε όλο παρόντες στις κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν!
Ας δείξουμε ότι ο αγώνας της Πιερίας δε σταματά, αλλά συνεχίζεται μέχρι την τελική δικαίωση!