31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011
ΝΙΚΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Από την τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. Δίου – Ολύμπου στις 28 Ιουλίου 2011:Αίτηση Σ.Δ.Ι.Τ. εταιρείας «Iliofania» – Αίτηση υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ. για δρομολόγιο ενδοδημοτικής συγκοινωνίας.
Δύο από τα θέματα που απασχόλησαν ιδιαίτερα την τελευταία τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. Δίου – Ολύμπου ήταν δικαιολογημένα οι αιτήσεις της εταιρείας «Iliofania» για συνεργασία τύπου Σ.Δ.Ι.Τ. με τον Δήμο μας, καθώς και του υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ. για έναρξη λειτουργίας δρομολογίου ενδοδημοτικής συγκοινωνίας.
Σχετικά με το πρώτο θέμα ακούσαμε με ενδιαφέρον και προσοχή την εμπεριστατωμένη παρουσίαση της πρότασης της εταιρείας από τον εκπρόσωπό της και συνδημότη μας κ. Αθ. Καλαμπάκα. Ομολογουμένως φαίνεται κατ’ αρχάς ως μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) και μία πολύ σοβαρή και πολλά υποσχόμενη επένδυση, κάτι που έχει ανάγκη ο τόπος μας αυτήν την περίοδο. Ωστόσο από την συζήτηση προέκυψαν και μερικά μικρά ή μεγαλύτερα «αγκάθια», τα οποία πρέπει να αφαιρέσουμε, αν θέλουμε η υπόθεση αυτή να προχωρήσει και μάλιστα προς όφελος του δήμου.
Έτσι δεν είναι καθόλου μικρό το ζήτημα της τοποθεσίας στο Λιτόχωρο, η οποία προτείνεται από τους επενδυτές για μακροχρόνια παραχώρηση από τον δήμο προκειμένου να προχωρήσει η επένδυση. Σύμφωνα με τον δημαρχεύοντα κ. Φαρμάκη η τοποθεσία που ζητά η «Iliofania» βρίσκεται εντός των 13.095 στρ. που ο δήμος έχει μεν κερδίσει τελεσίδικα, δεν έχει όμως μεταγράψει ακόμη στο υποθηκοφυλακείο. Ο κ. Φαρμάκης πρότεινε μάλιστα να παραχωρηθεί κάποια άλλη έκταση εκτός Λιτοχώρου, σε άλλο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου μας προκειμένου να μην χαθεί η επένδυση.
Δεν διαφωνούμε με το σκεπτικό της εναλλακτικής πρότασης, ωστόσο η κοινή λογική λέει πως οι επενδυτές έψαξαν αρκετά προτού καταλήξουν στην συγκεκριμένη τοποθεσία και πως πολύ δύσκολα θα συμβιβαστούν με κάτι διαφορετικό. Μήπως λοιπόν θα ήταν καλύτερο να επισπεύσουμε τις κινήσεις μας ως δήμος και να ολοκληρώσουμε το ταχύτερο δυνατόν – και για άλλους λόγους, στους οποίους έχω αναφερθεί επανειλημμένως – την διαδικασία της μεταγραφής; Πιστεύουμε πως ναι!
Όπως και να έχει, σε περίπτωση που η υπόθεση αυτή προχωρήσει οφείλουμε να προασπίσουμε τα συμφέροντα του δήμου και των δημοτών μας και να απαιτήσουμε τίποτε λιγότερο από αυτό που μας αξίζει! Π.χ. έθεσα προς τον κ. Καλαμπάκα το θέμα του προσωπικού που θα προσληφθεί από την επιχείρηση. Θα πρέπει να διασφαλιστεί γραπτώς ως όρος στη συμφωνία ότι τουλάχιστον το 75% των εργαζομένων θα είναι μόνιμοι κάτοικοι του δήμου μας! Δεν θα πρέπει να αρκεστούμε απλώς σε προφορικές διαβεβαιώσεις.
Στην ψηφοφορία που ακολούθησε δώσαμε την κατ’ αρχήν θετική μας ψήφο σε μία πρόταση που δείχνει ικανή να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του τόπου μας επικαιροποιώντας ουσιαστικά την περυσινή απόφαση του Δ.Σ. Λιτοχώρου. Ούτως ή άλλως θα είμαστε παρόντες για να ελέγχουμε την εξέλιξη της όλης υπόθεσης!
Σε ό, τι αφορά την αίτηση του Υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Πιερίας Α.Ε. για έγκριση δρομολογίου ενδοδημοτικής συγκοινωνίας, δεν θα ήταν δυνατόν να μη δώσουμε την κατ’ αρχήν θετική μας ψήφο, καθώς είμαστε η παράταξη που προεκλογικά είχαμε κάνει «σημαία» την ανάγκη λειτουργίας ενδοδημοτικής συγκοινωνίας που θα ενώνει τον δήμο μας από το βορειότερο μέχρι το νοτιότερο άκρο του. Βέβαια η πρόταση του Κ.Τ.Ε.Λ. δεν είναι ακριβώς αυτό που σχεδιάζαμε κι επιθυμούσαμε. Δικαιολογημένα λοιπόν τα παράπονα αρκετών δημ. συμβούλων για το προτεινόμενο δρομολόγιο, αφού αρκετά δημ. διαμερίσματα, κυρίως της δημ. ενότητας Δίου, μένουν εκτός του αρχικού σχεδιασμού. Ωστόσο μετά και τις παρατηρήσεις κι επισημάνσεις μας που διατυπώθηκαν στη συζήτηση, πιστεύουμε ότι η ενδοδημοτική συγκοινωνία μπορεί να πάρει «σάρκα και οστά» αρκεί να συμπεριληφθούν και να πραγματοποιηθούν οι συμπληρωματικές προτάσεις που καταθέσαμε. Δήλωσα λοιπόν ότι πράγματι φαίνεται ιδιαίτερα άδικο το γεγονός ότι η περιοχή από τη Ν. Έφεσσο μέχρι το Δίον δεν συνδέεται άμεσα με τον υπόλοιπο δήμο, επεσήμανα ωστόσο πως υφίσταται ήδη στις περιοχές αυτές η συγκοινωνία μέσω των δρομολογίων του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. Πρότεινα λοιπόν να υπάρξει συνεννόηση και συνεργασία ανάμεσα στις διοικήσεις των δύο Κ.Τ.Ε.Λ. και με συχνότερα δρομολόγια που θα έχουν σωστές ανταποκρίσεις μεταξύ τους θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα, έστω κι έμμεσα. Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος του υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ. κ. Καραβέργος μας διαβεβαίωσε ότι έχει άριστες σχέσεις με τον πρόεδρο του αστικού Κ.Τ.Ε.Λ. και ότι θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν προς την κατεύθυνση αυτή δηλώνοντας πολύ αισιόδοξος για την τελική έκβαση των συζητήσεων.
Επιπλέον πρότεινα να συμπεριληφθούν στο σχεδιαζόμενο δρομολόγιο, όχι η διασταύρωση Σκοτίνας, αλλά τόσο η παραλία, όσο και το κυρίως χωριό, καθώς και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί Λιτοχώρου και Νέων Πόρρων!
Τέλος εννοείται ότι για εμάς το όλο εγχείρημα δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχει σε καμία περίπτωση τον χαρακτήρα της «αρπαχτής» με δρομολόγια που θα ισχύουν μόνο την καλοκαιρινή σαιζόν. Οπωσδήποτε η συγκοινωνία πρέπει να περιλαμβάνει και χειμερινά δρομολόγια, ειδάλλως δεν αξίζει να συζητάμε!
Πιστεύουμε ότι με την ικανοποίηση των παραπάνω προτάσεων – αιτημάτων μπορεί να λειτουργήσει μία ενδοδημοτική συγκοινωνία που και βιώσιμη οικονομικά θα είναι και θα συνδέει πραγματικά με φτηνό εισιτήριο όλα τα διαμερίσματα του δήμου μας εξυπηρετώντας τους δημότες και τους επισκέπτες μας!
Με τιμή,
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΘ. ΛΑΠΠΑΣ
Δημοτικός Σύμβουλος Δίου – Ολύμπου
Επικεφαλής δημ. παράταξης «ΝΕΑ ΑΡΧΗ – ΝΕΑ ΕΛΠΙΔΑ».